Friday, August 1, 2008

Merikapsas/ Sea kale

Cràmbe maritima
Saaremaa rannas sai pildile jäädvustatud kõige suurem merikapsataim, mida ma eladeski näinud olen. Võrdluseks panin oma pesemata rannavarbad sinna kõrvale.
Lühikirjeldus: põõsakujuline täiesti paljas sinaka kirmega taim. Lehed suured, paksud. Õisikud suured, sarikat meenutavad. Õied valged, lõhnavad. Vili koosneb kahest lülist: alumine lühikese varre kujuline, ülemine munajas või kerajas. Mitmeaastane rohttaim. Kasvab kuni 1 meetri kõrguseks. Kasvab läänesaarte ning mandri lääne- ja loodeosa kruusasel ja klibusel mererannal.
°°°°°°°°°°°°
Loomulikult me ka maitsesime merikapsast. Ma ütleks, et täitsa kapsamaitseline ja mõnus. Varasemast mäletan, et maitse oli kibedavõitu. Olen merikapsaga varem kohtunud Pärnu lahes ühel enam-vähem asustamata laiul. (Salapärane, mis?)
Tollal ma mõtlesin, et vaat kui toredalt omapärane oleks sellises omaette paigas elutseda. Iseasi, et millega raha teenida, sest seda va kollast puru on meil ju ikka vaja. Siis kohtusingi merikapsaga ja mõtlesin, et äkki selle taime abil on võimalik laiu peal nö. "rikkaks "saada. Konserve teha või midagi. Suurepärane joodi allikas linnainimesele. St., et merikapsas sisaldab palju joodi. Netis sobrades avastasin, et ta on ka vitamiini B1 sisaldaja. Nii et igati kasulik taim.

No comments: